Szolgáltatások
A cég értékének meghatározásakor a pénzügyi szempontok szükséges, de elégséges feltételek. Arra keressük a választ, hogy a leendő vevő (piac) miért fog majd fizetni? (Pl. egészen biztosan nem ér annyit a vevőnek egy több százmilliós megmunkáló gép a világos klimatizált üzemcsarnokban, ha nincs rá munka, mint az, amelyik lehet, hogy régi, lehet, hogy ütött-kopott, viszont olyan terméket állít elő, amiért a piac verekedik. Akkor most mi mennyit is ér?
Egy értéket pozitív és negatív irányba is el lehet mozdítani néhány vizsgálandó szemponttal. A teljesség igénye nélkül:
- a tulajdonosi szerkezet (bonyolult vagy átlátható a részarány, a jogok, a kötelezettségek, az aktív vagy inaktív részvétel, a tulajdonosok értékteremtő tevékenysége vagy éppen annak hiánya (jogi háttér és a gyakorlat)
- Tervszerű működés vagy éppen annak hiánya (nemcsak üzleti terv létezik, hanem pl. fejlesztési terv, stratégiai elgondolás, kockázatkezelési terv, erőforrásterv stb.)
- A cégben dolgozók életkora, kompetenciaszintje, értékelési rendszerük, szervezett és szabályozott munkavállalásuk. Pl. mikoriak a munkaköri leírások, azok mennyire szofisztikáltak. Mekkora a fluktuációs mutató. A működés mennyire kitett a szakemberek tudásának vagy objektív módon is megtalálhatóak?
- Irányítási szintek. Diverzifikált felelősség és hatáskör vagy kézi irányítás?
- Embert vagy folyamatot irányítanak e a vezetők? Azok a folyamatleírások mikoriak? Mennyi benne a változó és a standard elem? Hogyan viszonyul a folyamat a változáshoz (pl. megrendelésállomány hektikussága?)
- Mi a cég piaci versenyelőnye? Ez miként tükröződik vissza a napi értékteremtő folyamatban?
- Mit mutat egy értékáram elemezés? Hol „gyártanak” veszteséget és van e lehetőség azt megszüntetni? Mivel jár az? Mekkora ráfordítással és energiával, milyen hatásfokot érünk el?
- Hogyan állunk a felelősségi körökkel, hatáskörökkel? Centralizált szemlélet vagy mátrix vagy divizionális vagy vegyes?
- Milyen a belső kommunikációs rend? Van-e kialakult visszajelentési rendszer? stb.
A cégérték egy ügyvezető legfontosabb mérőszáma. Ebből lehet következtetni:
- egy adott gazdasági évben történt-e fejlődés a cég összessége tekintetében?
- hogyan árazza be a piac a céget ma? S milyen volt az elmúlt évben?
- Mit kell fejlesztenem ahhoz, hogy még nagyobb legyen az értéke?
- Mekkora értéknövelést akarok elérni (vagy nem akarok elérni)
- A vevők mennyire ismerik el cégem értékét?
- Hogyan tudom/lehet ezt a termékemben/szolgáltatásomban érvényesíteni?
- Milyen vállalatirányítási és vezetési stratégiát kell folytatnom?
- Melyek legyenek a következő év üzleti céljai?
- Melyek a legfontosabb kockázataim, azokkal mit kell kezdenem?
Több, mint 60 pontot vizsgálunk akkor, amikor egy céget „átvilágítunk” (ez egy divatos szó, de mi inkább jobban szeretjük az auditálást, ami nem egyenértékű a szokásos minőségirányítási rendszerek által használt audit fogalommal)
Kit képviselünk akkor? Nos az eladót és a vevőt egyszerre azzal, hogy tiszta képletet állítunk fel. A vevő egy cégben a jövő nyereségét (értsd befektetésének megtérülési idejét és a nyereséghez szükséges lépéseket, ráfordításokat fogja szem előtt tartani,) keresi, míg az eladó zömmel a múlt érzéseit kívánja forintosítani, hiszen sokszor egy élet munkája van egy adott cégben. A közös platform nem lehet más, mint a realitás. S mi ehhez adunk módszert.
VEZETŐKÉPZÉS
Felfogásunk szerint a következő fő elvárásoknak kell megfelelnie egy vezetőnek
- a vállalati célok szervezeti egységre történő bontása,
- a veszteség csökkentése, az értékteremtő folyamat felerősítésének megtervezése
- erős vízió adása az általa irányított szervezet számára
- előre látás, tudatos, koncepcionális jövőbe mutató irányítói kommunikáció
- a tervekben megfogalmazott elvek mindennapi gyakorlatba történő átültetése
- a problémák feladattá történő transzformálása
- erőforrások és általában az általa irányított szervezet egységes „mozgásának” megteremtése vezetői technikákkal
- folyamatokban történő gondolkodás, és folyamatelemzés
- a folyamatok beosztottakkal együtt történő folyamatos fejlesztése
- a szabályrendszerek működő képességének kontrollja és innovációja
- a céloknak és kihívásoknak történő megfelelés kontrollja
- a folyamatok megfelelő mederben tartása
- a visszajelentések alapján történő szükséges korrekciók megtétele
- a lehetséges kockázatok csökkentése illetve kiküszöbölése
- a munkaerő folyamatos fejlesztése
- helyzet és személyfüggő differenciált feladatátadás
- az egyéni célok teljesülésének figyelése
- értékelésekkel, vezetői visszajelzésekkel elősegíteni, hogy a kívánt ütemben és irányban haladjon a munkatárs
ELADÁSRA KÍNÁLT CÉGEK
Rövid leírás:
Földrajzi terület:
Eladás tárgya:
Működés:
Cégforma:
Előző éves árbevétel:
Alkalmazottak száma:
Rövid leírás:
- év végén alakult, de 2018. évtől tevékenységet nem végző, szolgáltató Kft. eladó. Fő tevékenysége utazásszervezés és egyéb szolgáltatások közvetítése volt.
A cég pályázati lehetőségek szempontjából optimális lehetőség. Jelenleg pénzügyi forgalma 0 Ft. Megbízható adózó minősítéssel rendelkezik.
Eladás indoka: érdekmúlás.A minősített többségű befolyást biztosító tulajdonos rendelkezik az eladásra feljogosító felhatalmazással.
Az adatok helyénvalóságát az eladó garantálja.
Földrajzi terület:
Dunakanyar székhely
Eladás tárgya:
100 % tulajdonrész |
Működés:
nem működő, forgalom nélküli
Cégforma:
Kft.
Előző éves árbevétel:
Nem releváns
Alkalmazottak száma:
1 fő
Rövid leírás:
Az eladása szánt Kft. üzleti fő tevékenysége: egyéb Szálláshely szolgáltatás és Éttermi vendéglátás.
Az üzemeltetést végző Kft. ingatlannal, teljes infrastruktúrával, bejáratott ügyfélkörrel, kész marketing és értékesítési koncepcióval rendelkezik.
Értékesítés oka: tulajdonos életkora
A Kft. jelenleg nem végez pénzügyi és üzleti forgalmat (pandémia). Szezonális kihasználtsága 95 – 98 % környékén mozgott.
A tulajdonos szükség és igény esetén segítené az új tulajdonost a hely további üzleti lehetőségeit érintően. ( fejlesztés, vezetés…stb.) Marketing, értékesítési és fejlesztési terv rendelkezésre áll. Pénzügyi átvilágítás még nem történt meg.
Az adatok valóságáért az eladó felel.
Földrajzi terület:
Duna-Dráva Nemzeti Park (közvetlen tóparti komplexum 300 m re a Horvát határ mellett)
Eladás tárgya:
3 tulajdonossal rendelkező Kft. 100 % tulajdonrésze Az ügyvezető rendelkezik a többi tulajdonos eladáshoz történő hozzájáruló nyilatkozattal |
Működés: működő, forgalom és tevékenység nélkül
Cégforma: Kft.
Előző éves árbevétel:
Alkalmazottak száma: 1 fő. Szezonban 8 fő
Rövid leírás:
Földrajzi terület: Nyugat – Magyarország
Eladás tárgya: A teljes tulajdoni hányad, raktárkészlet, üzletkör, beszállítói kapcsolatok, webáruházak
Működés: nyereséges működés
Cégforma: KFT
Előző éves árbevétel: 108 171 eFt
Alkalmazottak száma: 7 fő
CÉGÉRTÉKELÉS
Sokszor kérdezik tőlem, s valójában nehéz a válasz. Mert mint tulajdonosnak egy élet munkáját, ami lássuk be: megfizethetetlen. Vevőnek pedig: mekkora eredményt tudok kihozni belőle? A befektetett pénzem mikor térül meg, mikor kezd el nyereséges lenni? Tehát mindenkinek más a szempontja.
Nos, mi azt tudjuk, hogy 67 szempont alapján felmérjük a cég PIACI értékét, s ennek alapján a tulajdonos kezébe tesszük a dokumentációt, döntsön:
- értékesíteni akarja? – ez esetben lesz egy korrekt viszonyítási alapja
- fejleszteni akarná a cégét? – reális képet kap arról, mit és merre érdemes fejleszteni – s még támogatni is tudjuk a folyamatban.
- simán csak a családon belül kívánja átadni valakinek? – ebben az esetben is lesz egy érték, amihez képest lehet vizsgálni, hogy az ifjú tulajdonos miként kezelte a vagyont. Mihez képest milyen eredményeket tud felmutatni?
Mi abban vagyunk érdekeltek, hogy őszintén, kertelés nélkül mondjuk meg: mi értékes a cégben és mi kevésbé.
- pontosan és precízen dolgozunk, előre megmondjuk, mi fog történni.
- többet adunk, mint amennyit ígérünk
- 3 alapelvet működtetünk: együttműködés, közreműködés, megértés. Nem az a fontos, mi mit gondolunk – hiszen azt úgy is leírjuk – hanem az, hogy a kapott információval mit lehet kezdeni, illetve mire tudja a megrendelő használni. Mi segítünk “felöltöztetni a mennyasszonyt” – ahogy mondani szoktuk, de mindenekelőtt a megrendelő érdekeit tartjuk szem előtt.
Módszerünk egyedi, más cég nem használja, testre – pontosabban cégre szabott
FOLYAMATSZERVEZÉS
Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy:
- Csökkentjük a veszteségeit!
- Növeljük a gépi hatékonyságot!
- Csökkentjük az átállási és átfutási időket!
- Nullára redukáljuk a selejtet és utómunkát!
- Felébresztjük a munkatársaiban szunnyadó kreativitást!
A cég fő tevékenységét folyamatokba rendezzük, azonosítjuk. Mindenkor arra kérdésre keressük a választ: MIT AKAR AZ ÜGYFÉL? MIÉRT FIZET AZ ÜGYFÉL?
Megvizsgáljuk, melyek az értékteremtő és a nem értékteremtő folyamatok, melyek a fő, illetve kiegészítő folyamatok, milyen elemekből állnak, azok miként viszonyulnak egymáshoz. A folyamatokat a még értelmezhető szintig bontjuk, így kapunk egy folyamattérképet. Természetesen minden folyamatnak lesz egy bemeneti és kimeneti pontja, ez utóbbit célként értelmezünk. A szabályzórendszerek pontosan annak érdekében jönnek létre, hogy minél tökéletesebb legyen a célok elérése.
Szabályrendszerünk egyszerű: NE GYÁRTSÁL ROSSZAT, NE ADJ ÁT ROSSZAT, NE VEGYÉL ÁT ROSSZAT….
A munkatársakat belső vevőkét is értelmezhetjük, így roppant egyszerűen lehet definiálni a megfelelőséget, a felelősségi köröket, a hatásköröket, a végzendő tevékenységet.
A folyamatszabályozás során megtartjuk az adott cég legjobb gyakorlatait, a pozitívumokra alapozunk, a munkatársak jobbító, fejlesztő javaslatait igényelve és meghallgatva építjük fel lépésről lépésre az új rendszert.
Cg: 08-09-025333
Adószám: 24667203-2-08
Ügyvezető:
Csonka Miklós
ügyvezető tréner nemzetközi lean menedzser
- +36 70 458 0155
- info@for-profit.hu
- 9151 Abda, Honvéd utca 4.